poniedziałek, 18 maja 2015

KĄCIK MAŁEGO MOLIKA (cz.7) - Dla małego włóczykija


Kim jest Nela, bohaterka książki "10 niesamowitych przygód Neli"? Pozwólcie, że się sama przedstawi:
Cześć, nazywam się Nela i mam osiem lat. Gdy miałam pięć lat, zaczęłam podróżować po świecie i nagrywać filmy. Moim idolem jest Steve Irwin i pragnę zostać prezenterką podróżniczą. Byłam w wielu ciekawych krajach na różnych kontynentach (…) Zapraszam cię w niezapomnianą podróż. Opowiem o pięknych miejscach, które poznałam i fascynujących zwierzętach, które zobaczyłam. Świat jest cudowny i możesz oczami wyobraźni podróżować ze mną oraz przeżywać wspaniałe przygody.” (s. 6)



Nela, dobrze znana dziewczynka z programu „Nela, mała reporterka” zabiera wszystkich małych podróżników i odkrywców do Zanzibaru, Tajlandii oraz Boliwii.
Oczywiście przed rozpoczęciem podróży należy sprawdzić klimat kraju, do którego chcemy wyjechać oraz spakować odpowiednie rzeczy  (np. plecak podręczny, zakryte buty, czapkę, moskitierę, lekki śpiwór).
Mała dziewczynka o niezwykłej odwadze wspina się na wulkan, opiekuje się małym tygrysem, jeździ na słoniu a nawet przeprawia się przez niebezpieczną dżunglę, oczywiście w towarzystwie przewodnika. Książka wydana przez National Geographic to kopalnia inspirujących wiadomości i orientalnych opowieści. Całość dopełniają piękne zdjęcia, na których widzimy Nelę w różnych miejscach świata. Jest ona naszą przewodniczką po tych miejscach, a najchętniej opowiada o swoich obserwacjach zwierząt, napotkanych w dżungli czy na pustyni.

Z Nelą nie można się nudzić, ponieważ jej przygody zainspirują dzieci do różnych podróży, niekoniecznie tak odległych jakie odbywa Nela.  Książka oprócz bogatych fotografii zawiera przejrzyste mapy, słowniczek pojęć  oraz rysunki, które tłumaczą działanie niektórych zjawisk. Nela to młodsze wcielenie Martyny Wojciechowskiej czy Beaty Pawlikowskiej i na pewno jest ich godną następczynią.

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa książka. Na prezent dla dziecka to świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda mały czytelnik bardzo się ucieszy - a 1 czerwca zbliża się wielkimi krokami :)

      Usuń
  2. Kurcze, zazdroszczę jej :) Ja najdalej byłam tylko w Chorwacji, a i tak prawie nic tam nie zwiedziłam. ;P
    Książka bardzo fajna dla dzieciaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również zżera zazdrość, bo też nie byłam zbyt daleko - ale od czego jest literatura :)

      Usuń
  3. gdzies juz o tym slyszalam :D tylko nie wiem gdzie te dzwony bija! ale wydaje sie byc bardzo ciekawa ta cala Nela :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nela to również bohaterka programu telewizyjnego w Tvp ABC :)

      Usuń
  4. Ależ ta dziewczynka ma fajne życie ! Ja sama z wielką chęcią przeczytałabym książkę z wielką chęcią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się takie życie podoba, a jaka musi być odważna... Ja taka nie byłam w dzieciństwie :)

      Usuń
  5. Nela była na Targach we Wrocławiu. Zauważyłam do niej kilometrowe kolejki, większe niż do Beaty Pawlikowskiej czy Aleksandra Doby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, jaka sławna :) ale mnie to nie dziwi, bo książki są naprawdę ciekawe tak jak i program. Niezwykle edukacyjny i zachęcający do poznawania świata.

      Usuń