piątek, 6 stycznia 2012

Zasłuchani, zaczytani. O muzyce do czytania (cz.2)

  Powracam do tematu muzyki, ponieważ nie potrafię (czasami) czytać w ciszy:). Ostatnie dni nastrajają dosyć pesymistycznie, więc moją terapią (oprócz książek) są dźwięki. A więc post muzyczny :)

Pierwsza płyta Izy Lach mało interesująca, druga "Krzyk", z której pochodzi piosenka "Nic więcej", przyciąga i elektryzuje.Muzyka podobna do tej, którą prezentuje obecnie Monika Brodka na płycie "Granda".









Wiersze Czesława Miłosza ostatnio były inspiracją wielu płyt. Szczególną uwagę zwraca Czesław Śpiewa i jego oniryczny teledysk Do Laury. Pięknie, poetycko i bezpośrednio.








Teatr Piosenki MŁYN, mało znany zespół śpiewający piosenki poetyckie, liryczne. Więcej o nich : Teatr Piosenki MŁYN. Zespół bliski mojemu sercu, bo pochodzący z moich rodzinnych stron.










Zdziwieni?? Ja też, ale trzeba przyznać, że to miłe zaskoczenie. Nowa płyta Alicji Janosz jest nieirytująca, dojrzała i przyjemna. Idealna do wieczornych lektur przy kawie. Trzeba dać jej drugą szansę:)





Lana Del Rey - Video Games. Tą piosenką zaraziła mnie Mariamargaryna i od tej pory często do niej wracam. Estetyka jej utworów kojarzy mi się ze starymi, filmowymi, amerykańskimi piosenkami.








 
Słuchanie radia czasami zaszczepia w nas (wręcz przymusowo) pewne piosenki. Tak właśnie było z Pumped Up Kicks zespołu Foster The People. Gdy usłyszę pierwsze dźwięki tego kawałka nawet nie wiem kiedy zaczynam tupać nóżką.

4 komentarze:

  1. Jak ja uwielbiam Twój gust... :) Powoli wyrastasz na mój autorytet:)
    Po to, czego nie znam - na pewno sięgnę, a co do Foster the People - tak, ta piosenka uzależnia!
    Lana del Rey - zarówno irytuje, jak intryguje (ta jej maniera - czy jest autentyczna?, ale klimat rzeczywiście i niezaprzeczalnie - jak ze starych filmów.
    Świetne typy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zachwycił utwór Czesława zainspirowany poezją Miłosza "Do Laury"!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście nowa Ala Janosz zaskakuje, pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga MarioMargaryno!
    Uczę się od Ciebie:) Zawsze odkrywasz przede mną coś nowego, co wciąga nagle i niespodziewanie. I za te inspiracje dziękuję serdecznie :)

    Droga Beato!
    Teledysk jest cudowny, świetnie pasujący do klimatu wiersza.Pozdrawiam

    Droga Bibliofilko!
    To dojrzałe nawrócenie na właściwą drogę muzyczną. Alicja Janosz zmieniła się, ale na ogromny plus.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń