sobota, 2 marca 2013

Muzyczne starocie

  Uwielbiam wygrzebywać stare, polskie piosenki - zapomniane, zakurzone, których słuchali nasi rodzice i dziadkowie. Ten post poświęcam tym lirycznym, prostym i niezwykłym utworom, które sprawiają, że można poczuć przeszłość, urywek świata, który przeminął. Taka muzyka to także wspaniałe tło do czytania.
Dzisiaj będzie nostalgicznie i nastrojowo...

       Urszula Sipińska - "Zapomniałam" 

             Wanda Warska - "Ballada jazzowa"

        Sława Przybylska- "Pamiętasz, była jesień"

     Kalina Jędrusik - Do ciebie szłam (Kabaret Starszych Panów)

                             Ewa Demarczyk - Karuzela z Madonnami (taka interpretacja poezji wywołuje we mnie dreszcz literacki i liryczny)

Ludmiła Jakubczak - Gdy mi ciebie zabraknie

           Katarzyna Sobczyk - Mały książę

            Katarzyna Sobczyk- O mnie się nie martw 

          Helena Majdaniec- Zakochani są wśród nas 

   Ada Rusowicz - Za daleko mieszkasz miły

     Mira Kubasińska - Byłeś we śnie tylko

1 komentarz:

  1. Wspaniały wpis... Tych piosenek (szczególnie Kalina Jędrusik i Ewa Demarczyk) słucham bardzo często, mają w sobie tę magię, prawda? Jednak zabrakło mi jednej pani: Magda Umer. Myślę, że tu nie chodzi o nią samą, ale jej piosenki z tekstami Osieckiej. Cudowne. A strasznie nowa to ona nie jest. Raczej zakurzona...;)

    OdpowiedzUsuń